redigeringstips!
Publicerat

Idag bjuder jag er på ett redigeringstips! Det är inget mindre än hur jag har redigerat bilden ovan, som jag själv är förälskad i, dessutom är det superlätt. Hoppas ni gillar det!
 
Steg 1: Jag började med att fixa till originalbilden i Lightroom (samma redigeringsvis i camera raw)där jag rätade upp bilden, höjde temperaturen/temperature ett snäpp för att få en varmare bild och slutligen lade jag till kontrast/contrast och klarhet/clarity.
 
Steg 2: Jag öppnade bilden i Photoshop och började med att trycka på Selectiv color/selektiv färg (som du hittar under Layer/Lager -> New Adjustment Layer/Nytt Justeringslager). Där det står Color/Färg ändrade jag värdena under White/Vit, Neutrals/Neutral och Black/Svart. White/Vit: Det svarta drog jag ner till -87%. Neutrals/Neutral: Det svarta drog jag upp till +7%. Black/Svart: Det svarta drog jag ner till -14%. 
 
Steg 3: Nästa steg var att välja Solid Color/Enfärgad (som du hittar under Layer/Lager -> New Fill Layer/Nytt Fyllnadslager), där jag valde en blå färg (#0078ff) och ändrade sedan Blending Mode/Blandningsläge till Exclusion/Uteslutning och drog ner Opacity/Opacitet till 18%.
 
Steg 4: Jag klistrade in denna bild och ändrade Blending Mode/Blandningsläge till Screen/Raster och drog ner Opacity/Opacitet till 79%.
 
Steg 5: Det femte och sista steget är att välja Levels/Nivåer (som du hittar under Layer/Lager -> New Adjustment Layer/Nytt Justeringslager). Det enda jag gjorde där var att dra in pilen för det mörka så att värdet blev 15. Klart!





Namn:
Spara information?

E-postadress: (publiceras ej)


Hemsida:


Kommentar: