serier jag följer/har följt.
Publicerat

Wikipedia säger: "Awkward är en amerikansk tonårskomediserie som handlar om den 16-åriga Jenna Hamilton, en tjej som har det svårt i skolan på grund av att hon inte "syns". Men allting tar en vändning då hon råkar ut för en helt oskyldig olyckshändelse som i missförstånd får henne att bli till "självmordstjejen". Plötsligt får hon all uppmärksamhet, helt ofrivilligt. Men trots allt ligger det någonting positivt i det hela."
Jag säger: Började kolla på denna förra året om jag inte är helt ute och cyklar. Serien väger verkligen upp till sitt namn, för flera händelser är pinsamma. Tycker man om tonårsserier blandat med humor, är detta fullträff!
 
Wikipedia säger: "Seriens berättarröst utgörs av den allvetande bloggerskan "Gossip Girl", och kretsar kring privilegierade ungdomar på Manhattans Upper East Side i New York. Gossip girl är en bloggare som avslöjar stora hemligheter på Manhattans skandalösa liv. Serien utspelar sig på upper East side men även en stor del i Brooklyn."
Jag säger: Detta är en klassisk ungdomserie och en av mina favoriter. Gossip Girl var det allra första serien som jag kollade slaviskt på och jag blev helt fast. Har sett om alla säsonger flera gången, och tröttnar aldrig. Den är grym, grym, grym!
 
Wikipedia säger: "Pretty Little Liars är en amerikansk tonårsdramaserie, även inriktad på mysterium och thriller. Serien följer de fyra tjejerna Aria Montgomery, Spencer Hastings, Hanna Marin och Emily Fields, vars gäng som faller isär efter försvinnandet av deras ledare, Alison DiLaurentis. Ett år senare börjar de motta sms från en mystisk figur som använder namnet "A", som hotar att avslöja deras hemligheter."
Jag säger: Finns det ens någon ung tjej som inte följer denna serie slaviskt? För det tror i alla fall inte jag. Läser man beskrivningen av serien kan det verka lite överdramatiserat, men handlingen är superspännande och jag vill aldrig att serien ska ta slut. Jag har svårt att bestämma vilken av denna och Gossip Girl jag gillar mest. Fullträff även här!
 
Wikipedia säger: "Emily Thorne, vars riktiga namn är Amanda Clarke, flyttar tillbaka till The Hamptons för att utkräva hämnd på de som orsakade hennes far Davids död och splittrade hennes familj. Då hon var liten dömdes hennes far för ett terroristbrott och avled i fängelset. Amanda hamnade på ungdomsfängelse, men då hon var 18 blev hon fri och ärvde pengar från ett företag som fadern investerat i. Hon bytte namn till Emily Thorne och flyttade till Hamptons för att utkräva hämnd."
Jag säger: Blev tipsad av min bästa vän förra året om att titta på denna och under förra sommaren tittade jag ikapp alla avsnitt, och nu följer jag den slaviskt varje torsdag på tvn. Gemtemot de andra serierna jag gillar är detta ingen jag klassar som ungdomsserie, men den är lika superbra för det!
 
IMDb säger: "The Lying Game följer sedan länge de försvunna tvillingarna Emma och Sutton. Separerade under mystiska omständigheter, blev Sutton adopterad av de rika Mercer i Phoenix, medan Emma växte upp i fosterhemsystemet. När tvillingarna återförenas som tonåringar, håller dem det hemligt. Medan Sutton går på jakt efter sanningen, tar Emma över hennes liv och upptäcker fler hemligheter och lögner än hon kunnat föreställa."
Jag säger: För något år sedan blev jag tipsad om denna serie och jag fick snabbt tycke för den. Detta är ännu en ungdomsserie men dessvärre inte särskilt omtalad, vilket är himla synd. Jag älskar handlingen och önskar att det funnits fler säsonger.





Namn:
Spara information?

E-postadress: (publiceras ej)


Hemsida:


Kommentar: